Jesteśmy w DobryMechanik.pl

nasz warsztat w DobryMechanik.pl »

Blog

Dlaczego metoda hydrodynamiczna?

Metody czyszczenia filtrów cząstek stałych

Aby oczyścić filtr cząstek stałych możemy wybrać jedną z następujących metod:

czyszczenie chemiczne

polega na zalaniu filtra specjalistycznymi środkami chemicznymi mającymi na celu rozpuszczenie zabrudzeń w filtrze. Skuteczność tej metody zależy jednak od rodzaju użytych środków oraz sposobu ich aplikacji. Na rynku dostępne są bowiem preparaty, które możemy spróbować wlać do filtra bez jego demontażu. W takim przypadku skuteczność jest minimalna. Środek rozprowadza się nierównomiernie, usuwa jedynie małe cząstki, nie dociera do całej długości kanalików, a niewłaściwie rozprowadzony środek może uszkodzić powłokę filtra. Często się też zdarza, że ze względu na konstrukcję pojazdu następuje konieczność demontażu filtra celem zalania go preparatem co generuje dodatkowy koszt dla właściciela pojazdu. W wielu przypadkach po takiej operacji konieczne jest także wypalanie serwisowe lub przepłukanie czy przedmuchanie oderwanych zanieczyszczeń. Ogólnie działanie takie wystarcza na niewielką poprawę parametrów jezdnych pojazdu w porównaniu do innych metod dostępnych na rynku, a generowany koszt w przeliczeniu na dystans, który możemy przejechać po takim czyszczeniu sprawia, że jest to jedna z najdroższych metod czyszczenia filtra cząstek stałych.

Skuteczniejszą i bezpieczniejszą metodą jest zastosowanie metody kombinowanej. W takiej sytuacji konieczny jest demontaż filtra, równomierne zalanie go roztworem o mniejszym stężeniu i pozostawienie go w takiej postaci na określony czas. Po przeprowadzeniu takiej operacji wskazane jest zastosowanie innej metody czyszczenia umożliwiającej usunięcie roztworu. Metoda ta stosowana jest w przypadku silnie zabrudzonych lub zeszklonych filtrów i najczęściej łączona jest z metodą hydrodynamiczną;

czyszczenie hydrodynamiczne (wodne)

polega na umieszczeniu zdemontowanego filtra w specjalistycznej maszynie czyszczącej i przeprowadzeniu mycia, płukania i suszenia. Metoda ta jest uznana za najbardziej efektywną i optymalną finansowo formę regeneracji filtrów cząstek stałych. Mycie przeprowadzane jest z użyciem łagodnego detergentu myjącego, najczęściej biodegradowalnego, rozprowadzanego w filtrze pod osłoną wody. Skuteczność prania polega na odpowiednim doborze strumienia i ciśnienia wody, która metodą cyklicznych wtrysków wprowadza preparat do kanalików filtra, a następnie wypłukuje go wraz z zanieczyszczeniami.  Ostatnim etapem takiej regeneracji jest suszenie filtra powietrzem o właściwie dobranej temperaturze. Metoda ta nie uszkadza powłok filtra, nie narusza obudowy filtra (nie trzeba rozcinać i spawać obudowy) przywraca sprawność filtra w 99% i pozwala na użytkowanie pojazdu zgodne z zaleceniami producenta (jak w przypadku zamontowania nowego filtra);

wypalanie serwisowe (bez demontażu filtra)

metoda ta polega na zmianie ustawień komputera samochodu w taki sposób aby komputer wypalił sadzę samoczynnie tak jakby to zrobił podczas jazdy. Wykonuje się tę usługę w warsztacie samochodowym. Pojazd, pod nadzorem mechanika, pracuje na trzech tysiącach obrotów i wypala zanieczyszczenia.  Jest to metoda doraźna. Skuteczna jedynie przy niewielkim zabrudzeniu;

wypalanie w piecu indukcyjnym (konieczność zdemontowania filtra)

to względnie skuteczna metoda. Monolit filtra wypalany jest w piecu indukcyjnym w temperaturze około 550 stopni Celsjusza. Niestety przy tej metodzie trzeba rozcinać obudowę filtra celem wyjęcia wkładu, a następnie ją spawać. Aktualnie czynność taka jest bardzo niepożądana ze względu na fakt, że pracownicy stacji kontroli pojazdów traktują ingerencję w filtr na równi z jego usunięciem. Pojazd staje się niesprawny technicznie. Ponadto wypalanie w niektórych wypadkach może paradoksalnie uszkadzać powlokę filtra ze względu zbyt wysokie temperatury;

czyszczenie ultradźwiękowe

metoda ta usuwa zanieczyszczenia za pomocą przenoszenia ultradźwięków przez roztwór w którym zanurzony jest filtr. Wytworzone w ten sposób pęcherzyki mają za zadanie oderwać zanieczyszczenia. Jest to metoda względnie skuteczna jednak w przypadku silnie zabrudzonych bądź zeszklonych filtrów roztwór nie dociera do wszystkich miejsc, a co za tym idzie nie oczyszcza kanalików  całkowicie;

czyszczenie pneumatyczne

polega na przedmuchaniu kanalików filtra sprężonym powietrzem. W zależności od dobranej techniki jest to albo metoda mało skuteczna (w przypadku zwykłego przedmuchania bez rozcinania obudowy filtra) albo naruszająca obudowę filtra (rozcinanie i spawanie obudowy celem dostania się do monolitu) co skutkuje problemami z przejściem badań technicznych. Ponadto metoda ta nie usuwa pozostałości oleju;
 
 



czyszczenie dpf warszawa,
czyszczenie dpf cały kraj,

czyszczenie fap warszawa,
czyszczenie fap cały kraj,

czyszczenie katalizatora warszawa,
czyszczenie katalizatora cały kraj

pranie dpf
pranie fap
pralnia dpf
pralnia fap
pralnia filtrów

 

 


Zobacz też: czyszczenie filtra DPF cena

 

<< Wróć do poprzedniej strony

Masz problemy z zapchanym filtrem DPF?

Przyjedź do naszego warsztatu, uzdrowimy Twoje auto!
Możesz też wysłać filtr DPF lub inne części kurierem.

kontakt
Wszelkie prawa zastrzeżone 2024 | Polityka Prywatności | Projekt i wykonanie art-MEDIA
Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.   akceptuje  polityka prywatności
Zadzwoń: 600-576-101 Zadzwoń do nas