Filtr DPF to filtr cząstek stałych, odpowiadający za redukcję emisji spalin w silnikach diesla oraz benzynowych. Spaliny powstałe są silnie trujące oraz przyczyniają się do smogu. Filtr jest umiejscowiony w układzie wydechowym samochodu osobowego. Zdarza się, że właściciele pojazdów decydują się na usunięcie DPF z auta, które jest do tego przystosowane, co może skutkować wysoką karą finansową, zabranym dowodem rejestracyjnym oraz brakiem możliwości wykonania przeglądu technicznego. Usługa wykonywana przez takie serwisy, nie jest wcale tańsza niż czyszczenie filtra DPF.
Niedrożny filtr DPF, to jedna z najczęstszych awarii występujących w nowoczesnych dieslach. Problem ten się pojawia, kiedy poruszamy się autem na krótkich dystansach, na niedogrzanym silniku oraz jeśli jeździmy na maksymalnie niskich obrotach, najczęściej poniżej 1500 obr/min. Do zapchania się DPF dochodzi, kiedy przepalone sadze stopniowo uniemożliwiają przepływ spalin co skutkuje utrudnioną pracą turbiny, zmniejszoną mocą silnika oraz większym spalaniem paliwa. Najczęściej sygnalizuje nam o tym błąd oraz kontrolka na liczniku. Często przed pomaga w takiej sytuacji ostrzejsza jazda na dłuższym odcinku i wyższych obrotach, jednak gdy filtr już się zapcha, należy wykonać regenerację filtra DPF.
Niedrożny filtr DPF, to jedna z najczęstszych awarii występujących w nowoczesnych dieslach. Problem ten się pojawia, kiedy poruszamy się autem na krótkich dystansach, na niedogrzanym silniku oraz jeśli jeździmy na maksymalnie niskich obrotach, najczęściej poniżej 1500 obr/min. Do zapchania się DPF dochodzi, kiedy przepalone sadze stopniowo uniemożliwiają przepływ spalin co skutkuje utrudnioną pracą turbiny, zmniejszoną mocą silnika oraz większym spalaniem paliwa. Najczęściej sygnalizuje nam o tym błąd oraz kontrolka na liczniku. Często przed pomaga w takiej sytuacji ostrzejsza jazda na dłuższym odcinku i wyższych obrotach, jednak gdy filtr już się zapcha, należy wykonać regenerację filtra DPF.
Jakie są objawy zapchanego filtra cząstek stałych?
- Spadek mocy – Samochód staje się mniej dynamiczny, ciężej wkręca się na obroty a sama jazda staje się mało komfortowa.
- Znaczący wzrost spalania – Brak poprawnego przepływu spalin, ogranicza stopień doładowania turbiny, co przekłada się na zmniejszone ciśnienie w dolocie i niepoprawnej mieszance paliwa i powietrza. Dociskając gaz mocniej, zwiększamy dawkę paliwa bez znaczącego rezultatu, co przekłada się na zwiększone zużycie paliwa.
- Unieruchomienie pojazdu – Komputer sterujący pracą silnika, może unieruchomić auto ze względu na zbyt wysokie ciśnienie panujące w układzie wydechowym.
- Kontrolka sygnalizująca DPF – Komputer sterujący otrzymuje informację od czujnika, że przepływ spalin nie jest optymalny, co skutkuje pojawieniem się błędów.
Regeneracja filtra cząstek stałych w Jankach – Stabilis
Regeneracja DPF Janki – regeneracja w Stabilis, to innowacyjny sposób czyszczenia DPF metodą hydrodynamiczną, przy życiu specjalnej maszyny firmy FFSolution. Koszt usługi dla samochodu osobowego to około 400 zł, przy czym nowy filtr, to kwota rzędu przeszło 3000 zł, w więc warto wykonać regenerację! Na naszą usługę udzielamy 12 miesięcy gwarancji. Zajmujemy się także:
- FAP,
- DOC,
- SCR,
- Katalizatorami,
- Wymontujemy i zamontujemy filtr w naszym warsztacie, po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym.
Jak wygląda proces czyszczenia w Stabilis?
1. Wysyłają Państwo filtr do nas, lub dostarczają osobiście po uzgodnieniu telefonicznym.
2. Wstrzykujemy preparaty czyszczące pod wysokim ciśnieniem przez dysze myjące
3. Rozpuszczamy zabrudzenia i wypłukujemy zabrudzenia
4. Specjalna maszyna osusza filtr
5. Filtr zostaje przetestowany,
6. Gotowy filtr zostaje odesłany do klienta bądź czeka na odbiór osobisty.
Zapraszamy do skorzystania z naszych usług.