Regeneracja katalizatora w samochodzie. Brwinów dba o swoje auta oraz środowisko
Katalizator znajduje się w układzie wydechowym i stanowi jego podstawową część. Według producentów, jego żywotność wynosi około 200 - 300 tysięcy kilometrów. Jak zatem dochodzi do jego awarii zanim osiągnie taki przebieg?
Zacznijmy od początku. Zadaniem katalizatora (reaktora katalitycznego) jest znaczne ograniczanie ilości szkodliwych spalin (eliminowanie toksycznych związków). Dzieje się tak poprzez pracę chemiczną filmu katalitycznego (pokrywa wewnętrzne powierzchnie aktywne). Katalizator SCR (selektywnej redukcji katalitycznej), służy do zmiany cząstek tlenku azotu w wodę i azot (ale już bez trujących tlenków).
Jeśli silnik działa poprawnie, to tylko:
Zacznijmy od początku. Zadaniem katalizatora (reaktora katalitycznego) jest znaczne ograniczanie ilości szkodliwych spalin (eliminowanie toksycznych związków). Dzieje się tak poprzez pracę chemiczną filmu katalitycznego (pokrywa wewnętrzne powierzchnie aktywne). Katalizator SCR (selektywnej redukcji katalitycznej), służy do zmiany cząstek tlenku azotu w wodę i azot (ale już bez trujących tlenków).
Jeśli silnik działa poprawnie, to tylko:
- źle wyregulowanej instalacji LPG,
- uszkodzenie mechaniczne (uderzenie mocno podwoziem o coś),
- temperatury („szok termiczny”),
mogą spowodować awarię katalizatora lub pęknięcie monolitu (rdzenia)
Co za tym idzie? Zostaje utrudniony kontakt powłoki aktywnej ze spalinami, a konsekwencjami są np.
Co za tym idzie? Zostaje utrudniony kontakt powłoki aktywnej ze spalinami, a konsekwencjami są np.
- niższa konwersja spalin,
- zatruwanie środowiska,
- natężony hałas w okolicy układu wydechowego,
- utrata mocy,
- słabsze przyśpieszenie,
- nasilające się problemy z rozruchem,
- drgania pojazdu w trakcie jazdy,
- migotanie kontrolki silnika.
W prawidłowych warunkach pracy, działa on w temperaturze wynoszącej ponad 500°C. Nagłe wychłodzenie (zależne od warunków atmosferycznych, lodowatej wody z kałuż, etc.) lub podgrzanie go, może spowodować kruszenie się i pękanie wewnętrznego wkładu ceramicznego (lub metalowego).
Inne powody, to:
Inne powody, to:
- niedopalone paliwo (też kwestia temperatury), którego spalanie następuje dopiero w katalizatorze, co znacznie przyśpiesza jego zużycie,
- nagar – twardy osad ze skoksowanych (niedopalonych) cząstek paliwa i oleju słabej jakości,
- czy przy źle wyregulowanej instalacji LPG - za mocno wzbogacona mieszanka powietrzno-gazowa.
Regeneracja katalizatora. Brwinów. Nie pyta czy można zregenerować, ani gdzie. Wie że w kwestii czyszczenia, może liczyć na Stabiilis
Czy warto się podjąć czyszczenia (regeneracji) katalizatora w samochodach osobowych? Brwinów już wie, że jak najbardziej! Dzięki temu pozbędziecie się gromadzących się na powierzchni katalitycznej zanieczyszczeń i przywrócicie niemal w 100% jego (reaktora) osiągi.
Poza tym nowy, oryginalny katalizator jest szalenie drogi, zamiennik może się nie sprawdzić (i nadal jest droższy niż regeneracja), a pozbycie się (wycięcie) katalizatora, to:
Poza tym nowy, oryginalny katalizator jest szalenie drogi, zamiennik może się nie sprawdzić (i nadal jest droższy niż regeneracja), a pozbycie się (wycięcie) katalizatora, to:
- brak podbicia przeglądu technicznego,
- wdychanie toksyn (które nie powinny trafiać ani do waszego krwiobiegu, ani płuc, ani atmosfery)
- oraz wysokie kary finansowe (za naruszenie warunków dopuszczenia pojazdu do ruchu).
Są też katalizatory o tak skomplikowanych kształtach, że zamienników po prostu nie znajdziecie. W takim przypadku, najlepsza będzie właśnie regeneracja katalizatora. Najpierw jednak jego demontaż (i montaż). W Brwinowie wybierają wtedy nasze usługi.
Najskuteczniejszą metodą (którą oczywiście stosujemy w Stabilis) jest regeneracja katalizatora (w samochodach ciężarowych jak i osobowych), metodą hydrodynamiczną.
Na czym polega hydrodynamika? Najkrócej ujmując na systematycznym wtryskiwaniu wody wraz z odpowiednimi (najskuteczniejszymi i biodegrowalnymi) preparatami, pod ustalonym ciśnieniem. Proces ten rozbija złogi nagaru i sadzy i zgodnie z założeniami regeneracji, przywraca parametry maksymalnie zbliżone do fabrycznych.
Najskuteczniejszą metodą (którą oczywiście stosujemy w Stabilis) jest regeneracja katalizatora (w samochodach ciężarowych jak i osobowych), metodą hydrodynamiczną.
Na czym polega hydrodynamika? Najkrócej ujmując na systematycznym wtryskiwaniu wody wraz z odpowiednimi (najskuteczniejszymi i biodegrowalnymi) preparatami, pod ustalonym ciśnieniem. Proces ten rozbija złogi nagaru i sadzy i zgodnie z założeniami regeneracji, przywraca parametry maksymalnie zbliżone do fabrycznych.
Regeneracja katalizatora. Cena przyjemna dla portfela
Nowy reaktor katalityczny może kosztować nawet kilka tysięcy (a w przypadku aut ciężarowych jeszcze więcej).
Tymczasem koszt regeneracji katalizatora w Stabilis, to:
Tymczasem koszt regeneracji katalizatora w Stabilis, to:
- 325 netto (399,75 brutto) w samochodach osobowych i dostawczych do 3,5 tony
- 1150 netto (1414,50 brutto) dla aut ciężarowych.
Warto zapoznać się z cennikiem naszych usług, ale jeszcze lepiej skontaktować się z nami mailowo lub telefonicznie. Wówczas możemy ustalić także montaż/demontaż i przedstawić wszystkie szczegóły dotyczące tego, jak przebiega profesjonalne czyszczenie katalizatora czy ile trwa. Cena za fachową usługę, stanowi mniej niż ułamek ceny nowego reaktora czy kar za jego brak, więc chyba nie musimy Was dalej przekonywać?!!